- | Autorzy projektu
- | Koordynatorzy
- | Projektanci witryny
- | Autorzy haseł
- | Asystenci
- | Współpracownicy
- | Partnerzy
-
Włodzimierz Bolecki
Kierownik projektu i zespołu.
Historyk, teoretyk, krytyk i edytor literatury. Specjalizuje się w zagadnieniach teorii i historii literatury XX w. Ostatnio opublikował książki: Inna krytyka (2006); „Inny Świat” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego”(2007); Ptasznik z Wilna (2007). Autor wielu prac edytorskich, w tym krytycznych edycji W. Berenta, S.I Witkiewicza, A. Wata, W. Gombrowicza, G. Herlinga-Grudzińskiego. Profesor w IBL PAN w Warszawie, wiceprezes FNP.
Więcej na stronie www.bolecki.eu. -
Tamara Brzostowska-Tereszkiewicz
Teoretyk literatury, historyk doktryn literaturoznawczych, tłumacz, adiunkt w Pracowni Poetyki Historycznej IBL PAN w Warszawie. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (Start; stypendium z Subsydium Profesorskiego W. Boleckiego; Kwerenda "Paleontologia kultury w kręgu Nikołaja Marra", Sankt-Petersburg). Autorka monografii Ewolucje teorii. Biologizm w modernistycznym literaturoznawstwie rosyjskim (2011) (Monografie FNP). Zajmuje się związkami literaturoznawstwa i nauk biologicznych, modernizmem polskim, rosyjskim i angloamerykańskim, historią i teorią przekładu literackiego i literaturoznawczego.
W projekcie koordynuje dział teorii literatury i translatologii.
http://www.tamara-brzostowska.pl
http://www.ibl.waw.pl/index.php?strona=182&id=224
http://www.bolecki.eu/modernizm_w_polsce -
Paulina Kierzek-Trzeciak
Asystentka w Pracowni Poetyki Historycznej Instytutu Badań Literackich PAN. Autorka książki Muzyka w „Żywych kamieniach” Wacława Berenta (2004). Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (Program START 2008-2010; stypendium w ramach Subsydium Profesorskiego W. Boleckiego w programie Mistrz, FNP 2003-2005). Zajmuje się związkami literatury i muzyki, zwłaszcza zaś zagadnieniem dźwięku i percepcji słuchowej w polskiej prozie modernistycznej.
-
Agnieszka Kluba
Adiunkt w Pracowni Poetyki Historycznej Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Absolwentka Wydziału Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego i Studium Doktoranckiego przy Instytucie Badań Literackich PAN. Zajmuje się teorią i historią literatury XIX i XX wieku, w szczególności poezją polskiego i europejskiego modernizmu. Autorka książki Autoteliczność – referencyjność – niewyrażalność. O nowoczesnej poezji polskiej (1918-1939) (2004). Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (stypendium dla młodych naukowców – 1998; stypendium z Subsydium Profesorskiego W. Boleckiego – 2002-2005). Laureatka Konkursu im. Klemensa Szaniawskiego (2002). Stypendystka Komisji Fulbrighta (2012-2013).
W projekcie koordynuje dział poezji XX w. -
Maciej Maryl
Asystent w Pracowni Poetyki Historycznej IBL PAN, doktorant Szkoły Nauk Społecznych przy IFiS PAN. Literaturoznawca, socjolog, tłumacz. Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, oraz Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta. Publikował teksty i przekłady m.in. w „Tekstach Drugich”, „Pamiętniku Literackim”, „LiteRacjach”, oraz w polsko- i angielskojęzycznych tomach zbiorowych. Interesuje się zagadnieniami odbioru literatury, literaturą w kontekście nowych mediów oraz metodologią nauk humanistycznych. Kontakt: mmaryl@wp.pl
-
Magdalena Rembowska-Płuciennik
Doktor hab., teoretyczka i historyczka literatury, adiunkt w IBL PAN, członkini Clare Hall College, Cambridge University. Stypendia FNP(m.in. Start, Kolumb), Nagroda Prezesa Rady Ministrów za pracę doktorską (2005). Staże: Durham University, Cambridge University. Autorka książek Poetyka i antropologia. Cykl podolski Włodzimierza Odojewskiego (Kraków 2004) oraz Poetyka intersubiektywności. Kognitywistyczna teoria narracji a proza XX wieku (Toruń 2012). Publikowała w „Tekstach Drugich”, „Pamiętniku Literackim”, „Zagadnieniach Rodzajów Literackich”, „Ruchu Literackim”. Zajmuje się modernizmem polskim i anglo-amerykańskim, antropologią zmysłów, kognitywistyczną narratologią.
W projekcie koordynuje dział prozy XX w.
Zob. www.ibl.waw.pl/index.php?strona=182&id=210 -
Beata Śniecikowska
Polonistka i historyczka sztuki, adiunkt w Pracowni Poetyki Historycznej IBL PAN. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Zajmuje się literaturą i sztukami wizualnymi XIX-XXI wieku, w szczególności terenami pogranicznymi sztuki słowa (wizualność i audialność literatury) oraz związkami kultury polskiej z Orientem (m.in. haiku w Polsce). Autorka książek: Słowo – obraz – dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918-1939, Kraków 2005 (seria: „Modernizm w Polsce”) oraz „Nuż w uhu”? Koncepcje dźwięku w poezji polskiego futuryzmu, Wrocław 2008 (seria: „Monografie FNP”).
W projekcie razem z Martą Leśniakowską koordynuje dział historii sztuki.